To, ile kosztuje projektowanie sklepów uzależniony jest od kilku czynników. W wielkiej mierze cena wynika z tego, jaka jest powierzchnia lokalu, który należy urządzić i zaadaptować na sklep. Czasami duży, niemniej jednak ustawny lokal łatwiej zaprojektować, niż mały lokal, w którym trudno będzie wszystko zmieścić bez kombinowania.
Potem cena uzależniona jest od tego, jaki sklep trzeba zaprojektować. Przykładowo projekt sklepu mięsnego będzie tańszy niż projekt cukierni, w którym powinno się uwzględnić również to, że kupujący będą chcieli coś zjeść na miejscu. Trzeba zatem zorganizować powierzchnię na stoliki i krzesła. Do tego również powinno się zaprojektować toaletę dla gości. Czas oczekiwania na projekt ustalany jest indywidualnie dla każdego klienta. Jeżeli biuro projektowe ma dużo zleceń, należało będzie poczekać dłużej. O ile projektantowi trzeba dostarczyć więcej informacji, np. na temat tego, jaki remont można przeprowadzić w wynajmowanym lokalu, też czas oczekiwania może się wydłużyć. W praktyce samo wymyślenie i rozrysowanie projektu wraz z obliczeniami może zająć mniej więcej 2-3 tygodni. Należy a przy tym pamiętać, że na prawdę bardzo często projektant poza tym, że zajmuje się tworzeniem projektów sklepów, doradzoraz w zakresie już gotowych aranżacji. Może chociażby partycypować w zmianach, które ktoś pragnie po kilku latach wprowadzić. Projektant może je konsultować albo pomagać wymyślić koncepcję sklepu na nowo. Indywidualne projekty są dość drogie, jeżeli ktoś wybierze gotowy projekt i będzie trzeba jedynie go zaadaptować do konkretnego lokalu, na pewno usługa będzie tańsza. Projekty pomieszczeń sklepów mogą zawierać tylko informację o tym, jak rozmieścić poszczególne półki. Ale kompleksowa usługa zawiera także wyselekcjonowanie kolorystyczny, przykładowo. dostosowanie koloru blatów do podłóg albo wystrój okien i rozmieszczenie dekoracji. To wszystko sprawi, że sklep lub lokal będzie przyciągać klientów. Klienci oznaczają zyski, niemniej jednak najpierw należy zainwestować – w projekt, w wykonanie projektu i wyposażenie sklepu w towar, który kupią następnie klienci.
Zobacz: projekt sklepu mięsnego.