piątek, 4 października

Czym zajmuje się telemarketing

Telemarketing to działania marketingowe prowadzone przez telefon. Najczęściej ograniczają się do pozyskiwania nowych klientów albo leadów. W pewnych przypadkach firma wynajmuje całe call center, by realizowało zadania sprzedażowe.

Jeśli ktoś preferuje uzyskać nowych klientów może wykupić taką usługę. Wówczas pracownicy zewnętrznego telecentrum będą obdzwaniać ewentualnych klientów z bazy (tę zwykle powinno się dostarczyć, bo bacząc na na ochronę danych osobowych, temat jest dość wrażliwy) i proponować im określone usługi albo produkty. Osoby, które prowadzą swoje firmy, niemniej jednak nie mają rozbudowanych centrum dystrybucji korzystają właśnie z tej formy pozyskiwania klientów. Czy to skuteczne? Jak się okazuje, tak. Wielu telemarketerów osiąga bardzo wysokie wyniki sprzedażowe. Odrobinę pomaga im talent, ciut smykałka do sprzedaży i szczęście. Ci, którzy dużo sprzedają mówią, że nie jest tak, że mają lepszych klientów, którym coś można łatwo sprzedać. Po prostu pracują więcej niż ci, którzy mają niższe wyniki sprzedażowe. Ci najbardziej wytrwali wykonują kilkadziesiąt rozmów telefonicznych dziennie. Umieją skutecznie przekonywać słowem i zbijać obiekcje klientów. Nierzadko osoby zatrudnione na stanowisku telemarketera osiągają bardzo wysokie zarobki. Podstawa oferowana pracowikom call center jest bardzo niska. Wielu z nich pracuje w ramach umowy zlecenie i dostaje nieduże środki finansowe. Na większe i to na prawdę dużo większe sumy mogą liczyć ci, którzy są skutecznymi sprzedawcami. To spore pieniądze, niemniej jednak dostępne tylko dla nielicznych. Powszechnie uważa się, że praca w call center to robota dla ludzi młodych. Nawet ci zresztą dość szybko się wypalają i odchodzą z branży, by zająć się czymś zupełnie innym. Praca w telemarketingu uczy samodyscypliny i bardzo dobrej organizacji. Pracownicy są monitorowani, przełożeni sprawdzają na bieżąco ich postępy, niemniej jednak to od nich samych zależy, jak dużo połączeń telefonicznych uda im się utworzyć w ciągu dnia. Im więcej rozmów z klientami, tym większa szansa na sprzedaż.

Więcej: call center łódź.