Jest wiele możliwości, aby wypromować firmę. Narzędzia marketingowe umożliwiają działania na wielu płaszczyznach. Przeprowadzane są kampanie promocyjne za pomocą przekazu multimedialnego lub w sposób tradycyjny.
Promocja może odbywać się za pomocą materiałów drukowanych o charakterze promocyjnym oraz informacyjnym. Taką rolę odgrywają broszury firmowe czy ulotki. Innym sprawdzonym sposobem jest stosowanie gadżetów reklamowych, które są wręczane klientom albo grupie docelowej. W ten sposób następuje wzmocnienie istniejących już relacji biznesowych oraz pozyskiwanie nowych klientów. W roli gadżetu reklamującego firmę świetnie sprawdzają kalendarze trójdzielne.
Praktyczny upominek dla klienta
Gadżet reklamowy powinien być przede wszystkim estetycznie wykonany. Jeżeli już nie przyłożymy się do jego wykonania, może wywołać reakcje negatywne, co niekorzystnie wpłynie na wizerunek naszego biznesu w oczach osoby obdarowanej. Warto zatem dołożyć starań, ażeby gadżety były zrobione z materiałów wysokiej jakości. Inną zasadniczą cechą jest efektywność. Tylko upominki funkcjonalne i praktyczne są w stanie efektywnie pełnić rolę marketingową, czyli promować naszą firm, utrwalać jej pozytywny wizerunek i zwiększać rozpoznawalność marki.
Kalendarz trójdzielny – o czym powinno się pamiętać?
Przede wszystkim kalendarz trójdzielny dla firm powinien być wykonany według indywidualnego projektu, który oprócz intersującej szaty graficznej, która przyciąga wzrok, zawiera również elementy tożsamości wizualnej firmy, a więc: logo, nazwa i dodatkowe znaki firmowe. Trzeba jednak zacząć od priorytetowych informacji na temat tego rodzaju kalendarza. Jest to kalendarz ścienny, który posiada charakterystyczny układ. Składa się z kilku elementów, które pełnią różnorodne funkcje. Od góry wytwarza go tak zwana główka, czyli część przeznaczona na treści reklamowe. To właśnie tutaj umieszcza się logo i w razie konieczności inne treści związane z działalnością firmy. Popularne są kalendarze trójdzielne z zdjęciami, które pojawiają naszą firmę w zyskownym świetle. Bez względu jednakże czy do projektu zostaną użyte zdjęcia czy grafiki ta część powinna wyróżniać się oryginalności i spójną kompozycją. Z marketingowego punktu widzenia jest to najważniejszy szczegół kalendarza reklamowego.
Więcej informacji: kalendarze trójdzielne z zdjęciami.