poniedziałek, 23 listopada

Jakie cechy powinien posiadać logotyp?

Wizerunek firmy kreuje wiele elementów. Filarem jest identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. Są to wszystkie elementy wizerunkowe, które są projektowane w oparciu o te same założenia a także w podobnym stylu, tak aby wspólnie tworzyły spójną całość.

Najważniejsze cechy tożsamości wizualnej firmy to spójność oraz unikalność. Jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logotyp, który stanowi symbol firmy, stając się najbardziej charakterystycznym elementem jej wizerunku.
Logo – na co zwrócić uwagę?
Logo, czyli znak graficzny, na bazie którego firma jest identyfikowana, jest główny w budowaniu a także utrwalaniu wizerunku firmy. Musi spełniać kilka warunków. Dlatego tworzenie logo najlepiej powierzyć agencji reklamowej, która może pochwalić się podobnymi realizacjami. Warto obejrzeć poprzednie realizację i wycenić ich jakość. Dużą zaletą tego rozwiązania jest w głównej mierze kompleksowość usługi. Projekt jest przeprowadzany od początku do końca. Graficy ewentualnie wykonują poprawki i dostosowują projekt do naszych oczekiwań. Powinno się pamiętać, że logo musi nawiązywać do działalności naszego biznesu. Musi być w czytelny sposób skorelowane z branżą, w której funkcjonuje dana firma. Równocześnie musi być unikatowe, tak ażeby nie można go było pomylić z innym znakiem firmowym. Połączenie tych cech w jednym przyciągającym uwagę projekcie wymaga wiedzy, doświadczenia a także dostępu do narzędzi takich jak programy graficzne.
Logo, czyli symbol naszego biznesu, jest jednocześnie najbardziej rozpoznawalnym elementem graficznym firmy. Dlatego projektowanie logo firmy powinno być oparte na znajomości branży, w której firma działa oraz wyczucia rynku. Znak graficzny nie może być zbyt nieprosty. Niewskazane jest także, aby w jego projekcie zostało użyte zbyt wiele barw. Największe światowe marki mają proste dwu albo trzykolorowe znaki graficzne. Utrwalenie wizerunku firmy powinno opierać się na prostych symbolach, które łatwo zapadają w pamięć. Tym znacznie trudniej stworzyć projekt logo, który będzie wszystkie te warunki realizował, a więc będzie prosty, unikatowy a także charakterystyczny. Właśnie dlatego firmy korzystają z pomocy agencji kreatywnych, które opracowują identyfikację wizualną.
Polecana strona: tworzenie logo.