wtorek, 29 września

Marketing internetowy

Z internetu korzystamy praktycznie każdego dnia. Na komputerach, smartfonach czy tabletach przeglądamy interesujące nas strony internetowe, dokonujemy zakupów, oglądamy filmy czy dokonujemy płatności on-line. Poszukujemy przydatnych informacji, wpisując określone frazy w polach wyszukiwarek.

Z tego względu pozycjonowanie stron to konieczność. Umożliwia zaprezentować się w internecie potencjalnym użytkownikom, a w konsekwencji zwiększa zainteresowanie witryną i podnosi zyski ze sprzedaży towarów i usług. Jednak jak się do tego zabrać? Jak wygląda upowszechnianie strony w sieci?
Pozycjonowanie strony – frazy
Najważniejsze w konstruowaniu zawartości strony są słowa kluczowe. To dzięki nim użytkownicy dostają to, czego chcą, a roboty wyszukiwarek wiedzą, jak indeksować witryny. Mogą mieścić się w opisach towarów, opisach dziedzinie, artykułach blogowych czy fachowych. Na prawdę bardzo często używa się do tego także popularne teksty preclowe a także artykuły zapleczowe. Muszą być równomiernie rozmieszczone w tekście, ale nie zmniejszać prócz tego zawartości merytorycznej treści. Im dużo lepiej dobrane do branży, tym lepszy można zyskać efekt. Opłacalne jest też umieszczanie fraz z długiego ogona, czyli tych bardziej szczegółowych.
Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe? Głównie zastanów się, jakie wyrażenia będą wpisywać użytkownicy, jeżeli już interesować ich będzie Twój produkt. W kolejnej kolejności możesz przebadać witryny konkurencyjne. Nie zapomnij również o narzędziach pokazujących intensywność wyszukań danych fraz podstawowych. Masz do wyboru narzędzia płatne lub darmowe. Najpopularniejszym jest google trends.
Zawartość techniczna strony, a widoczność w sieci
Oprócz słów priorytetowych ważna jest konstrukcja witryny. Linkowanie oraz przejrzystość programu html to podstawy, o których powinniśmy pamiętać przechodząc przez cały proces pozycjonowania. Na czym polega pozyskiwanie linków? Jest to zwyczajnie umieszczanie odnośników w obrębie naszej strony internetowej albo oprócz nią, na innych serwisach. Z tego powodu dzieli się je na zewnętrzne i wewnętrzne. Może być również pozyskiwane w sposób naturalny, jeżeli komuś spodobał się nasz produkt, albo nienaturalnie, gdy sami będziemy podejmować działania umieszczania linków w innych witrynach. Polecamy: linki z social media.